BMW Sauber F1 Team

15. července 2007 v 19:30 | Hojan |  Týmy
Historie týmu:
BMW vzniklo v roce 2005 odkoupením stáje Petera Saubera. Před odkoupením byl Sauber označován za jedinný tým, terý si zachoval titul pravého soukromého týmu ve formuli 1. Původní stáj Sauber vznikla v roce 1993, a její první sezona byla velice úspěšná, protože se jezdcům J.J. Lehtovi dařilo pravidelně se umisťovat na bodovaných pozicích a tým SAuber byl první stájí, které se povedlo bodovat hned v prvním závodě po vzniku týmu (nepočítá se rok 1950). V průběhu 90. let v týmu nedocházelo k velkým změnám. V roce 1994 do týmu přišel Frentzen , který v týmu setrval do roku 1997 a místo původních motorů Ford si stáj nechala dodávat motory Ferrari, které přejmenovala podle svého sponzora na motory Petrronas.


V letech 1998-1999 za tým jezdil Jean Alesi a to také týmu přineslo přínos v hodnotě několika dobrých bodovaných umístění. Roku 2000 Alesi odešel a byl nahrazen Mikem Salem. Jezdeckou dvojci doplňoval Diniz.

Největší úspěch stáj zažila v roce 2001, kdy v týmu jezdil Kimi Räikkönen a Nick Heidfeld. Pravidelně se umistovali na bodech a tým si zajistil čtvrtou příčku mezi konstruktéry. Rok 2002 byl ovšem pro tým horší, Räikkönen odešel do McLarenu a do týmu přišel nováček Filipe Massa. Později byl nahrazen Frentzenem, který v týmu zůstal i pro sezonu 2003. V obou sezonách tým získal šesté místo v poháru konstruktérů. Na sezonu 2004 se do týmu vrátil Massa a jezdeckou dvojci doplnil Fisichella. Tým býval spíše v ústraní. Většinou dojížděl ve středu pole. V roce 2005 se Peter Sauber rozhodl prodat tým automobilce BMW, která si chtělka založit vlastní stáj, protože se nedokázali dohodnout s Frankem Williamsem. Do týmu přišel Jacques Villneuve, mistr světa z roku 1997, ale i tak tým skončil celkově osmý.

Jacquesi Villneuvovi se povedlo si zachovat smlouvu i pro sezonu 2006, kdy se tým přejmenoval na BMW Sauber. Na post stájového šéfa se dpstal Dr. Mario Theissen a Peter Sauber dělal v týmu poradce. Základna zůstala ve Švýcarsku. Tým si bral na testování jezdce většinou ze šampionátu Světové Formule Renault a vyplatilo se jim to, protože do týmu přišel Rober Kubica, který později nahradil Jacquese Villneuva, který díky svím nepříznivým výsledkům odešel z F1. Kubica předvedl výtečnou premiéru v Maďarsku, kdy se mu v mokrém závodě povedlo dostat na bodované pozice. Byl ale diskvalifikován kvůli podváze jeho vozu. Nakonec se mu povedlo dopstat na stupně vítězů v Itálii a týmu spolu s Nickem Heidfeldem pomohl vybojovat páté místo mezi konstruktéry.
Soucasnost (2007):
Jezdci: Nick Heidfeld (D) a Robert Kubica (PL)
Testovaci jezdci: Sebastian Vettel, Timo Glock
Vuz: BMW Sauber F1.07
Motor: BMW P86/7
Sef tymu: Dr Mario Theissen
Technicky reditel: Willy Rampf
Reditel konstrukce: Jörg Zander
Statistiky:
  • pocet zavodu - 27
  • pocet vitezstvi - 0
  • pocet pole positions - 0
  • pocet podii - 2
  • pocet "double" vitezstvi - 0
  • pocet nejrychlejsich kol - 0
(udaje brany po GP Velke Britanie)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.