Honda Racing F1 Team

15. července 2007 v 21:03 | Hojan |  Týmy
Historie týmu:

Tento tým vznikal postupně od roku 2000 a to dodávkou motorů pro tým BAR. V roce 2006 tovární tým Hondy stáj BAR odkoupila a vznikla Honda Racing. Původní tým BAR vstoupil do F1 koupí zkrachovalého týmu Tyrell v roce 1999.


Původně vznikl pro podporu Jacquese Villneuva, což byl nový mistr světa. Vše měl na starosti Craig Pollock, což bal také manažer Villeneuva. Hlavním sponzorem byla firma British American Tobacco a to také měl za výsledek opravdu zajímavé zbarvení vozu. K Jacquesovi se přidal Brazilec Ricardo Zonta a tým používal motory Renault-Mécachrome. Těmto jezdcům se ale nepovedlo ve své první sezoně získat jedinný bod.

Rok 2000 byl pro tuto britskou stáj zlomový. Pravidelně se umisťovali na bodovaných pozicích a díky Jacquessi Villeneuvovi se podařilo dostat na páté místo v poháru konstruktérů. |V tomto roce byla započata spolupráce s tovární Hondou.

V sezoně 2001 došlo k menšímu pokroku, ale i tak skončil tým na šestém místě. Villneuvovi se povedlo 2x stanout na stupních vítězů a to v Barceloně a na HöckenheimRingu. Craig Pollock byl vyměněn za Davida Richardse, který ořišel od Benettonu. Stejně tak i v roce 2003 byla jezdecká dvojce stejná, ale tato sezona byla hodně slabá.

Naději do týmu přinesl Jenson Button. Byl rychleší než Villeneuve a povedlo se mu dostat při GP USA na vedoucí pozici. Pro rok 2004 Villeneuve oznámil roční pauzu se závoděním a byl nahrazen Japoncem Takumou Satoem. Tým se vzepjal ke svému nejlepšímu umístění v poháru konstruktérů, kde skončili díky většinou Jensonovi Buttonovi na druhém místě. Buttonovi se povedlo několikrát dosáhnout druhéí a třetí místo a Satovi jednou třetí místo.

V roce 2005 se začalo spekulovat o odchodu Jensona Buttona v sezoně 2006. Do týmu přišel na post šéfa Nick Fry a sponzor týmu British American Tobacco přestával do týmu dávat peníze, protože tabáková reklama byla skoro všude zakázaná a proto bylo oznámeno na konci sezony, že Honda odkoupí tým a založí tovární tým Hondy. Jenson Button se vyplatil z už podepsané smlouvy s Williamsem a v týmu zůstal. V roce 2006 se k němu přidal Ruberns Bacrichello, který by chtěl získat titul mistra světa, což mu u Ferrari nebylo umožněno díky nadvládě Michaela Schumachera. Byl to pro něj spíše krok zpět. Jenson Button, který už skoro překonal rekord v nedosaženém vítězství se konečně mohl radovat z prvního triumfu v deštěm zmáčené VC Maďarska. Tohle byl jedinný slušný výsledek týmu a celkově v sezoně 2006 skončili na čtvrtém místě. I když byl tým ještě pořád sponzorován firmou American Tobacco, na vozech se nai jednou neobjevilo logo cigaretových výrobků Lucky Strike nebo 555. Proto byla smlouva s tabákovou firmou rozvázána a tým hledal pro další sezonu nového sponzora. Nyní se dala Honda na životní prostředí a zbarvení vozu je opravdu netipické, protože jej tvoří obraz zeměkolule. Je to jedinný vůz bez hlavního sponzora a reklam na voze.
Soucasnost (2007):
Jezdci: Jenson Botton (GB) a Ruberns Barichello (PL)
Testovaci jezdci: Christian Klien
Vuz: Honda RA107
Motor: Honda RA807E
Sef tymu: Nick Fry
Technicky reditel: Šuhej Nakamoto
Šéfinženýr: Jacky Eeckelaert
Prezident Honda Racing: Jasuhiro Wada
Statistiky:
  • pocet zavodu - 27 (jen Honda Racing)
  • pocet vitezstvi - 1
  • pocet pole positions - 0
  • pocet podii - 2
  • pocet "double" vitezstvi - 0
  • pocet nejrychlejsich kol - 0
(udaje brany po GP Velke Britanie)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.