Scuderia Ferrari Marlboro

16. července 2007 v 11:43 | Hojan |  Týmy
Historie týmu:
Ferrari je jedinný tým formule 1, který se účastní všech Velkých cen od roku 1950. Jedná se o nejslavnější a zatím nejúspěšnější od založení F1. Tým byl pojmenován po zakladatelu Enzu Ferrarim a základnu má v Maranellu v Itálii.


První vítězství přšlo roku 1951 ve VC Velké Británie. Ferrari hodně pomohlo nasazení dvoulitrových motorl, které FIA zavedla od roku 1952. V 50. letech si tým připsal mnoho výtězství díky Giuseppemu Farinovi a Fangiovi. První titul konstruktérů italská stáj získala v roce 1961, kdy ho pro tým vybojoval Phil Hill. Další titul následoval v roce 1964, kdy John Surtees dokázal dosáhnout titulu jak na dvou, tak na čtyřek kolech. FIA od roku 1966 zavedla v F1 třílitrové motory, což Ferrari zastínilo až do roku 1975. Do týmu přišel Niki Lauda a pro tým vyhrál Pohár konstruktérů a nebýt jeho hrůzostrašné nehody na Nürburgringu, byl by v roce 1976 titul obhájil. Získal ho ale jeho stájový kolega James Hunt a Lauda na něj strácel pouhý jeden bod. Laudovi se povedlo vrátit zpět na výsluní v roce 1977.

V roce 1979 Jody Schecker dokázal poarzit svého kolegu nováčka Gillese Villeneuvea a opět získal se dostali na špičku mezi konstrukéry. Další rok byl ovšem pro tým katastrofou, protože ostatní stáje Ferrari předběhli při vývoji vnitřní aerodynamiky. Další poháry konstruktérů Ferrari vybojovalo v letech 1982-83. Od této doby se Ferrari mezi kontruktéry moc nepředvedlo. Jedinné vítězství si připsal Gerhard Berger v roce 1994 a nová éra začala až při příchodu Michaela Schumachera. Tohoto muže v týmu brali jako spasitele a v první sezoně, ve které jezdil za Ferrari, se tým dostal na druhé místo mezi konstruktéry. Stejně tak skončil i v letech 1997 a 1999.
V letech 1999-2004 si tým zálohoval první příčku mezi konstruktéry a mimo rok 99 i mezi jezdci, kdy dvojce Schumacher - Barichello ovládala startovní pole i výsledky svými double výtězstvími. Tato série vítěztví byla ovšem zastavena v roce 2005, kdy se Ferrari do cesty postavil mladý Fernando Alonso a se svým Renaultem přemístil Ferrari na třetí místo. O rok později se tým z Maranella začal vracet, skončil ale zase za Renaulty. Za tým už ale nejezdil Barichello (přestoupil do Hondy, protože Ferrari moc "nadržovalo" Schumacherovi. Přišel Filippe Massa a konečně se mohlo dokázat co v tomto mladíkovi z Brazílie je. Na konci sezony 2006 Michael Schumacher oznámil konec kariéry a tým měl vybíral jezdce vedle Massy. Do oka jim padl fin Kimi Räikkönen. S touhle dvojcí vyrovnaných jezdců se Ferrari může dostat zase na vrchol a získat do zbírky pár dalších titulů.
Soucasnost (2007):
Jezdci: Filipe Massa (BRA) a Kimi Räikkönen (SF)
Testovaci jezdci: Luca Badoer, Marc Gené
Vuz: Ferrari F2007
Motor: Ferrari 056
Sef tymu: Jean Todt
Technicky reditel: Mario Almondo
Sportovní ředitel: Stefano Domenicali
Prezident Ferrari: Luca Cormendo Lanza Di Montezemolo
Statistiky:
  • pocet zavodu - 741
  • pocet vitezstvi - 197
  • pocet pole positions - 188
  • počet bodů: 3645.5
  • Počet titulů konstruktérů: 14
(udaje brany po GP Velke Britanie)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 scooby scooby | 7. října 2007 v 13:27 | Reagovat

Miluju FERRARI a nejlepší jezdec je Schumi :-)

2 Angie Angie | 8. října 2007 v 10:25 | Reagovat

scoody: kazdy mame neco ;-)

3 juki juki | 6. dubna 2008 v 11:24 | Reagovat

hjtzujtznjtzj

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.