VC Evropy - nastaveni monopostu

16. července 2007 v 20:32 | Angie |  Grand Prix 2007
Nurburgring je jeden z prvnich modernich okruhu a jeho povest se v minulych letech zmenila. I kdyz je to tezke da se predjizdet pred prvni zatackou a u sikany v zatacce 13 a 14. Vyzvy okruhu se ruzni od vlasenek ktere se jedou na jednicku az po rychle zatacky ktere se jedou na sestku ci sedmicku. Nezavisle na rocnim obdobi je zde vzdycky riziko deste a chladneho pocasi.

Sasi:
Nurburgring vyzaduje jednu z nejvetsich urovni pritlaku v sezone nejen kvuli pomalym a stredne pomalym zatackam ale take kvuli udrzeni dobre stability pri tezkem brzdeni do prvni zatacky a pomalych sikan.
Zatacky jako jsou 5/6, 8/9 a 10/11 zvlast vyzaduji neutralni chovani vozu aby nebyla ohrozena optimalni stopa v druhe zatacce v poradi a inzenyri budou pracovat cely vikend na odstraneni nedotacivosti ve stredne rychlych zatackach.
Rychle zmeny smeru jsou vyzadovane jak v pomalejsi sekci na zacatku kola tak i v rychlejsich zatackach. Mechanicky grip je zvlast dulezity v rychlejsich zatackach 1 az 4 ale nesmi ho byt dosazeno na ukor aerodynamickeho vykonu po zbytek kola.
Vykon pneumatik bude jako obvykle kriticky pro vsechny tymy. Budou pouzity mekke a medium pneumatiky z nabidky Bridgestone Potenza 2007 a okolni podminky urci jak budou vyuzity v zavode. Pokud bude na Nurburgringu pokracovat neobvykle studene pocasi tak se budou tymy zrejme znovu snazit minimalizovat dopady droleni mekcich pneumatik.
Motor:
Nurburgring neni okruh vyjimecne narocny na a jeho celkove dopady jsou trochu mirneny skutecnosti ze se nachazi vysoko nejakych 500m nad morem. To ve svem dusledku snizuje vykon motoru zhruba o 5% zatimco to snizi zatez nekterych casti motoru jako jsou pisty.
Motor stravi na plny vykon prevazne 56% kola coz je hodnota pod prumerem letosni sezony 61%. Nejdelsi usek na plny plyn trva zhruba 10 sekund takze hlavni vyznou pro motorare je zajistit dobry vykon od nizsich otacek aby motor vystrelil vuz vpredu z pomalych zatacek hlavne v zatacce c 7 ktera vede na stoupani smerem k zatacce 10.
Na okruhu je nekolik prevyseni ale zadne neni tak prudke aby to zpusobilo problemy motoru. Jedina vec na kterou je treba davat si pozor je nalezeni optimalni stopy v nekterych hrbolatych zatackach a hlavne v sikane aby pilot nestravil prilis mnoho casu na omezovaci otacek coz muze potencialne poskodit motor.
(zdroj: F1sports.cz)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.